fbpx

מייל: dekeldekel24@hotmail.com

טלפון: 054-3964646

מכת חולדות בתל אביב

מכת חולדות בתל אביב וברמת גן
בעקבות בניית הרכבת הקלה בגוש דן

 

האם מכת חולדות עומדת לערער את שלוות תושבי העיר תל אביב בקרוב? מה הסיבות לחשש הגדול בנושא? ואיך עליכם להתכונן כדי לוודא שאינכם מותקפים בהופעתן של חולדות בבית?

העיר תל אביב סובלת מנוכחותן המטרידה של חולדות בכל ימות השנה. זהו מצב טבעי שמאפיין כל עיר תוססת ודינמית כמו תל אביב, זאת בעקבות ריבוי העסקים, בתי המסחר, אזורי התעשייה ומרכזי הבילוי, וכמובן גם ריבוי התושבים ושכונות המגורים בעיר הגדולה שאינה פוסקת מפעילות בכל שעות היממה ובכל ימות השנה. ברוב הזמן תושבי תל אביב לא מבחינים בהימצאותן של החולדות במרחבי העיר באופן גלוי, גם מהסיבה שאגף התברואה של עיריית תל אביב דואג לתחזק טיפול מונע שלא מאפשר לחולדות להגיע אל פני השטח ואל בתי התושבים, וגם מהסיבה שמטבען של החולדות הן מעדיפות להסתתר במחילות תת קרקעיות והן מגיעות לפני השטח רק על מנת לצרוך מקורות מזון ולאחר מכן הן מיד חוזרות למחילות שבהן הן מסתתרות.

שפע של מקורות מזון..

את מקורות המזון שלהן החולדות יכולות למצוא במגוון מקורות שונים ברחבי העיר תל אביב. יש המון ריכוזי אשפה, שבהם החולדות יכולות למצוא מזון בשפע, לכן אין לחולדות צורך להגיע אל בתי התושבים ולהסתכן בחשיפה, שתביא לפעולות הדברה נגד חולדות ותעמיד אותן בסיכון ממשי להישרדות במרחבי העיר השונים.

 

חולדה מתחבאת בעמדת תל-אופן בתל אביב

 

מה הולך להשתנות במצב הקיים?

רבים מתושבי תל אביב לא מודעים לעובדה שבתל אביב יש עיר תת קרקעית, בה מתגוררות אלפי חולדות. מאחר ותנאי השטח בתל אביב מאפשרים לחולדות סביבה בטוחה למחייה ותנאי שטח אופטימליים למציאת מקורות מזון זמינים, מקומות מסתור בהן החולדות יכולות להתרבות ולהקים קהילות גדולות שמונות אלפי פרטים, וכל זה מבלי להיחשף ולהגיע למצבי סיכון שעלולים להביא להדברתן – חולדות בתל אביב מצליחות להגיע לגודל עצום ומאחר ויש להן יכולות חברתיות שמסייעות להן לשרוד גם תנאי שטח מאתגרים, הן למדו להכיר את כל דרכי הגישה ברחובות תל אביב והן פיתחו יכולת הסתגלות גבוהה שמעניקה להן יתרון יחסי עצום לבסס את קיומן בעיר באופן קבע שקשה מאוד להדבירו ולמנוע את קיומו.

 

החולדות כבר פה..

חולדה תמונה זיהויבאזורי דרום תל אביב, במרכזי בילוי עם מועדונים ופאבים, ובמרכזי מסחר כגון: נמל תל אביב, אזורי התעשייה השונים, רחובות עמוסים בבתי עסק וחנויות (רחוב דיזנגוף, בן יהודה וכדומה..), התחנה הישנה ועוד, ניתן להבחין בהימצאותן של החולדות כבר עכשיו כשמצב רגיל ומתנהל בשגרה יום יומית ללא כל שינוי בתנאי השטח העירוניים!

תארו לכם מה יקרה במידה ויחולו שינויים בפני השטח. מה יקרה כאשר דחפורים יתחילו לחפור באדמה על מנת לבנות בניין חדש וכתוצאה מכך מחילות תת קרקעיות שמשמשות את החולדות יחשפו ויגרמו לחולדות לנוס מהמקום ולמצוא מקומות מסתור חדשים?

זהו מצב שקיים בלאו הכי בשגרת היום יום התל אביבית. בניינים נבנים באופן קבוע ברחבי העיר, מקומות רבים משפצים ומשדרים את עצמם, וכדי לבצע את העבודה הזו הם חייבים לחפור באדמה וכך גורמים לחולדות להופיע מעל פני השטח של רחובות תל אביב.

 

 

הדברת חולדות בחנות בתל אביב

 

חפירות הרכבת הקלה

כל עוד מדובר בחפירות נקודתיות, שגורמות לקבוצות קטנות של חולדות להופיע ברחבי תל אביב, זהו מצב רגיל שניתן להתמודד איתו בקלות על ידי הזמנת מדביר חולדות או לוכד חולדות, אבל מה יקרה כאשר בניית הרכבת הקלה בתל אביב תתחיל לצאת לפועל ובכל רחבי תל אביב יתחילו לחפור באדמה דחפורים, דבר שיביא לחשיפת אינספור מחילות תת קרקעיות שמשמות חולדות בתל אביב? אז תתחיל מכת חולדות בתל אביב, וכל תושב בעיר יבחין בהימצאותן של חולדות בתוך הבית ובאזורי המחיה שעד כה החולדות לא נראו בהם. בנוסף לכך, תושבי תל אביב יסבלו מנזקים גדולים שהחולדות גורמות, הן נזקים ברכוש והן נזקים תברואתיים, שכוללים מחלות וזיהומים שנגרמים מחשיפה לחולדות, דבר שמחייב הזמנת שירותי הדברה נגד חולדות בתל אביב באופן בהול.

 

 

אזורים בעלי סיכון גבוה להימצאותן של חולדות בתל אביב

מדביר חולדות בגג של סופר פארםתושבי השכונות שנמצאות באזור תחנות הרכבת, אזור תחנת השלום שליד קניון עזריאלי, השכונות שסמוכות לרכבת מרכז, וכמובן תחנת ההגנה שבדרום תל אביב, כל אלו סובלים מהופעתן של חולדות בבית כבר עכשיו. תושבים רבים מעידים שהם מבחינים בחולדות במהלך שעות הערב בחצר האחורית של הבניינים, ולפי העדויות שהצטברו מדובר החולדות גדולות שאפילו חתולי הרחוב מפחדים להתעסק איתן כאשר אלו משתלטות לחתולים על האוכל ועל מקומות הרביצה. תושבי תל אביב, שגרים בשכונות הללו, אף מעידים על מקרים שבהם החולדות נכנסו לתוך הבית וגרמו לנזק אדיר ברכוש, תופעה שמאפיינת בעיקר את אלו שגרים בקומות קרקע ומטבע הדברים חשופים יותר לחדירת החולדות אל תוך הבית.

 

  • לפרטים ומידע נוסף על טיפול הדברה מונע באמצעות מלכודת חולדות חכמה לשימוש רב פעמי,
    לחצו כאן – מלכודת חולדות חכמה

 

חולדות במעלית בניין בתל אביב

 

הנזק שחולדות עושות

מחיר הדברת מכרסמים חולדות ועכבריםהסיכון הגדול בו החולדות מעמידות את תושבי תל אביב בא לידי ביטוי לא רק בנזקים שהחולדות יוצרות ברכוש, אלא גם בסכנה בריאותית של ממש בהפצת מחלות אותן החולדות נושאות בגופן. מאחר והחולדות הן חיות אמיצות שלא מפחדות לפתוח במלחמה נגד חתול או כלב, וחיות המחמד הביתיות לא מודעות לסיכון ומטבען מנסות להגן על הטריטוריה של הבית, ישנם מקרים רבים שבהם חולדות נשכו את בעלי החיים הביתיים וגרמו להם למחלות ולזיהומים שחלקם יכולים לעבור ולסכן גם את בני האדם שבאים במגע עם אותם חיות ביתיות שנדבקו.

בחורף הן יוצאות..

לרוב תושבי תל אביב מבחינים בהימצאותן של החולדות בתחילת עונת החורף, עם בוא הגשמים ששוטפים את רחובות תל אביב, אז תעלות הניקוז מלאות במים והמחילות מתחת לקרקע הופכות פחות נגישות עבור החולדות, דבר שמחייב אותן לצאת ולעלות מעל פני השטח כדי למצוא מקורות מזון ומקומות מסתור שיאפשרו להם לשרוד את החורף ואת עונת הגשמים.

 

מציאות זו, שמאפיינת את שגרת החיים בתל אביב באורח קבע
– עומדת להשתנות!!

 

זה הולך להיות תהליך ארוך..

בקרוב תושבי תל אביב יתחילו להבחין בהימצאותן של חולדות בכל אזורי העיר – ללא אבחנה בין אזורים שקרובים לאותם מוקדי חולדות ידועים ובין אזורים שמרוחקים מאותם מוקדים ועד כה היו ידועים כשכונות מגורים שקטות ושלוות בהן התושבים לא נחשפו להימצאות של החולדות התל אביביות. בתחילת חודש אוגוסט 2015 אמורות להתחיל העבודות לבניית הרכבת הקלה בתל אביב, דבר שהולך לשנות את פני העיר בכל הנוגע להופעתן של חולדות ומזיקים רבים נוספים.

צפי המשך העבודות..

בניית הרכבת הקלה בגוש דן היא אמנם דבר מבורך שיביא ליתרון עצום ולנגישות רבה של כל תושבי אזור גוש דן לתל אביב ולערים הסמוכות לה, אך עבודות הבנייה של הרכבת הקלה עתידות להתרחש לפחות עד שנת 2021. מדובר לפחות ב 6 שנים של עבודות תשתית וחפירות ברחבי העיר. דבר שללא ספק הולך להוציא המון חולדות ממקומות המסתור שלהן מתחת לפני הקרקע ולהביא להימצאותן באופן גלוי ברחבי העיר וכתוצאה מכך גם בבתי התושבים ובאזורים שבהם עד כה לא היינו רגילים לראות חולדות בתל אביב.

 

חולדה בגג של סופר פארם בתל אביב

 

בניית הרכבת הקלה
בתל אביב ובאזור גוש דן

תל אביב היא לא העיר היחידה שהולכת להיות מושפעת ממכת חולדות כתוצאה מעבודות התשתית של בניית הרכבת הקלה בגוש דן. גם ערים נוספות כגון: רמת גן, בני ברק, פתח תקווה, בת ים ועוד ערים נוספות בגוש דן שבניית הרכבת הקלה מיועדת ליצירת נגישות מתל אביב אליהן ולהפך.

 

האזורים שיושפעו

האזורים הראשונים שיושפעו מבניית הרכבת הקלה בתל אביב, וכתוצאה מכך צפויה בהן מכת חולדות, הם: אזור גשר מעריב בתל אביב, השכונות שסמוכות לרחובות שדרות יהודית, אלנבי, קרליבך, וכל הרחובות שסמוכים להם בתל אביב, אזור קריית הממשלה וכל השכונות שקרובות לבסיס הקריה בתל אביב, הרחובות ארלוזורוב ושאול המלך וכל השכונות שסמוכות להם בתל אביב, השכונות שסמוכות למתחם הבורסה ברמת גן, וכמו כן גם הרחובות אבא הלל וכל השכונות שסמוכות לרחוב ביאליק ברמת גן.

כאמור, צפויה מכת חולדות בקנה מידה שטרם נראה בגוש דן והיא הולכת להשפיע באופן מורגש וגלוי על תושבי האזור, ובפרט על הערים רמת גן ותל אביב, באזורים שפירטנו למעלה, בהם יבוצעו חפירות ועבודות תשתית מסיביות שיביאו לחשיפת מחילות החולדות וכתוצאה מכך לעלייתן לפני השטח ונגישותן לרחובות העיר ולבתי התושבים.

 

למידע נוסף בנוגע להדברת חולדות וטיפול מונע נגד חולדות באזורים הנ"ל :

מלכודת חולדות לבית - גור הדברות לוכד חולדות בתל אביב

 

 

הדברה נגד חולדות בתל אביב – בניית הרכבת הקלה

תושבי תל אביב שגרים באזור של רחוב אלנבי, רחוב שדרות יהודית, רחוב קרליבך, רחוב שאול המלך, ורחוב ארלוזורוב, צפויים להרגיש ראשונים את מכת החולדות בתל אביב, ולכן מומלץ לתושבים באזורים אלו להקדים תרופה למכה ולהזמין שירותי הדברת חולדות בתל אביב כבר בהקדם האפשרי וכך למנוע את הופעתן של החולדות בבתים ובאזורים שקרובים לבית ולשכונת המגורים.

 

הדברה נגד חולדות ברמת גן – בניית הרכבת הקלה

תושבי רמת גן שגרים באזורים של רחוב אבא הלל, אזור מתחם הבורסה, ורחוב ביאליק, צפויים אף הם להרגיש ראשונים את הופעתה של מכת חולדות ברמת גן, לכן מומלץ גם לתושבים שגרים באזורים הללו ברמת גן להקדים תרופה למכה ולהזמין שירותי הדברת חולדות ברמת גן בהקדם האפשרי וכך למנוע את הופעתן של החולדות בבתים ובאזורים שקרובים לבית ולשכונת המגורים.

 

פניה למוקד העירוני בנושא תברואה

לוכד עכברים וחולדות במרכזאגף התברואה של העירייה אמנם אמור להעניק הדברה נגד חולדות לתושבי העיר, בכל מה שנוגע לתברואה במרחב העירוני, אך כוח האדם שמוקצה מטעם העירייה לטיפול בנושא של הדברת מזיקים קטן באופן משמעותי ממש שנדרש למניעת הופעתן של חולדות בבית ובמרחב העירוני בו חיים התושבים. ישנם חוקים שעלו בכנסת לטובת טיפול יעיל יותר בכל מה שנוגע בנושא, אך כרגע המציאות היא כזו שאין טיפול מסודר מטעם אגף התברואה בעירייה, לפחות לא כזה שיכול להעניק מענה בהיקף גדול מספיק כדי למנוע את מכת החולדות שצפויה להתחיל ממש בימים אלו.

טיפול נגד חולדות מטעם העירייה

הנושא של הדברה נגד חולדות הוא בעייתי אף יותר, זאת לנוכח העובדה שלחולדות יש כושר הישרדות מפותח והן חיות בעלות כישורים חברתיים שמעניקים להן יתרונות גדולים בהישרדות במרחב העירוני, דבר שמביא להתרבות החולדות בקנה מידה עצום ומכל זוג חולדות מידי שנה יוצאים כמעט אלף חולדות חדשות, וזה כאמור לעיל מאפשר מצב של עיר תחתית של חולדות, ואלו עתידות לצאת אל פני השטח ממש בקרוב, עם תחילת החפירות של בניית הרכבת התחתית, שהתחילו להתבצע בפועל ממש בימים אלו.

 

לוכד חולדות בבית בתל אביב

 

טיפים והמלצות לטיפול מונע נגד חולדות בבית

לכידת חולדות במלכודת קפיץהסיבה העיקרית להופעתן של חולדות בבית, או באזור המחיה שלכם, היא ללא ספק – חיפוש אחרי מקורות מזון זמינים ומקומות מסתור שיאפשרו לחולדות תנאים אופטימליים להתרבות. אחת הפעולות, שאתם יכולים לבצע בקלות ובכך ליצור טיפול מונע נגד חולדות, היא אטימת חורים ופתחי מעבר שיכולים לשמש את החולדה לנגישות קלה מהאזור שבחוץ אל תוך הבית ומתוך שטח הבית אל האזור שמחוץ לבית. פתחי מעבר אלו יכולים להיות רבים ומגוונים, בניהם: צינורות אינסטלציה, מעברי חיווט של חשמל, סדקים בקירות, מסילות של תריסים וחלונות, דברים שיכולים לשמש את החולדות כסולם לטפס למקום גבוה שממנו הן יוכלו לחדור אל תוך הבית, וכל דבר אחר שיכול לסייע לחולדות ביצירת פתחי מעבר ונגישות.

למנוע ריכוזי פסולת ואשפה

כמו כן, עליכם לשמור על סביבה נקייה ולמנוע היווצרות של פסולת ושאריות מזון בריכוזים שעלולים למשוך את החולדות למקום, דבר שלרוב מאפיין בנייני מגורים ואזורים שבהם ניתן למצוא גרוטאות או מחסנים בחצר, בהם החולדות מרבות להסתתר וכך הן מצליחות להתרבות ולהישאר בקרבת מקום למקורות מזון זמינים. פעולת הדברה נגד חולדות כוללת גם טיפול נקודתי נגד חולדות שכבר קיימות באזור, וגם פעולות טיפול מונע נגד חולדות כדי למנוע מהאזור להיות אטרקטיבי עבור החולדות. מומלץ להתייעץ עם מדביר חולדות מוסמך, שיאפיין את תנאי המתחם ויתאים פעולות הדברה נגד חולדות בהתאם לתנאי השטח הקיימים באזור הספציפי.

 

 

מחפשים מדביר חולדות מומלץ במרכז ?

“גור הדברות” פועלת באישור המשרד לאיכות הסביבה, רישיון הדברה מספר 2031.
חשוב לציין בגור הדברות תקבלו אחריות מקצועית מלאה. במקרה הצורך, במידה והבעיה לא נפתרה במלואה, נבוא שוב פעם לעשות הדברה בחינם !

אתם יכולים לפנות אלינו דרך – תיבת הצור קשר

לחייג לטלפון: 054-3964646

או לשלוח לנו מייל: dekeldekel24@hotmail.com

נשמח להעניק לכם שירות מקצועי ואדיב – גור מדבירים באהבה.

 

לכידת חולדה במשרד

 

קישורי מידע נוסף

 

 

גור הדברות.

מפת עמוד - תוכן עניינים
צרו איתנו קשר

פוסטים אחרונים

זיהוי פשפש המיטה על המזרון

פשפש המיטה זיהוי

פשפש המיטה זיהוי מקדים פשפש המיטה זיהוי מקדים לפני הדברה – איך מזהים את פשפש המיטה? כדי לזהות נגיעות של פשפשי מיטה

קרא עוד »
הדברת חולדות במטבח של מסעדה

הרחקת חולדות מהבית

המלצות להדברת חולדות הדברת חולדות או הדברת עכברים בבית פרטי, שונה לגמרי ממקרים של הדברת עכברים וחולדות בבניין מגורים. חולדות בבית פרטי

קרא עוד »
לכידת חולדות בתל אביב בתוך מעלית

חולדת החוף

לחולדת החוף יש כמה שמות שונים, שכולם ניתנו לה כחלק מתיאור הפעילות שלה. השם הראשון של חולדת החוף הוא – חולדה נודדת,

קרא עוד »
מחיר הדברת מכרסמים חולדות ועכברים

עכבר השדה

כשמו כן הוא, עכבר שגדל בשדה ושם הוא מנהל את חייו. עכבר השדה דומה מאוד לעכבר המצוי, רק שבשונה מהעכבר המצוי שפועל

קרא עוד »
הדברת עכברים בבית תמונה

עכבר מצוי

לא לחינם סוג עכברים זה נקרא – "עכבר מצוי". אם נתקלתם בעכבר בבית, סביר להניח שמדובר בעכבר המצוי. אמנם יש לא מעט

קרא עוד »
חולדה מטפסת על חלון דירה

נשיכת חולדה

תושבים רבים במרכז הארץ נתקלים לא פעם בחולדות שמתרוצצות ברחובות העיר. הסיבה העיקרית להופעתן של החולדות היא עבודות התשתית של הרכבת הקלה,

קרא עוד »
Facebook
Twitter
Pinterest
Tumblr
Telegram
WhatsApp
Email

פוסטים אחרונים

הדברה נגד גוקים מכל הסוגים

ג'וקים בראשון לציון

הדברת ג'וקים בראשון לציון ערים כמו ראשון לציון, שמלאות בבתי תושבים וגם בעסקים רבים ואזורי מסחר ותעשייה, מחייבת שימוש בחומרי הדברה ירוקה,

קרא עוד »
לוכד עכברים וחולדות במרכז

מכרסמים ביתיים

מכרסמים ביתיים ישנם סוגי מכרסמים שהסתגלו לאורח החיים הבייתי והתרגלו למצוא כל מה שנדרש להם בסביבה שקרובה לאזורי הבתים ושכונות המגורים. את

קרא עוד »
לכידת חולדה בבית בתל אביב

לכידת עכברים

לוכד עכברים מומלץ בשונה מחולדות העכבר הוא חיה מאוד פחדנית, דבר שגורם לה לפעול פעמים רבות מתוך לחץ וחרדה, לכן שימוש של

קרא עוד »
חייג עכשיו..
× שלחו וואטסאפ
דילוג לתוכן