fbpx

מייל: dekeldekel24@hotmail.com

טלפון: 054-3964646

הדברת פשפשים ופרעושים

רוב האנשים שמזמינים הדברת פשפשים ופרעושים נוטים להתבלבל בין שני הסוגים, פשפשים ופרעושים. למעשה, בפועל אין להם מושג אם הם צריכים – הדברת פשפשים או הדברת פרעושים. מדובר בשני חרקים שונים לגמרי, שכל אחד מהם מצריך טיפול הדברה שונה לגמרי. לפניכם כל המידע הנחוץ כדי להבדיל בין השניים ולהבין כיצד מומלץ להתמודד עם המזיקים הטורדניים שעוקצים ומתרבים בקצב מהיר.

נסביר כיצד להבדיל בין השניים:

פרעושים מוצאים את דרכם אל גופנו לרוב דרך חיות המחמד שאנו מגדלים. לעומת זאת, קיימים סוגים שונים של פשפשים ולכל אחד מהם בעל תכונות שונות ותנאי מחיה שונים. יש פשפשי גינה, פשפש המיטה ועוד..

נגן וידאו

מהם פשפשים?

רוב הפשפשים שאנו פוגשים, ואותם אנו רוצים להדביר, מקננים בתוך מיטות ורהיטים. שם מתקיימים התנאים שמאפשרים להם בית גידול אופטימלי. צורתם של הפשפשים שטוחה והכנפיים שלהם מנוונות ואין בהם שימוש. הם זזים ממקום למקום במהירות רבה (בשונה מהפרעוש שמקפץ) בחיפוש אחרי מקור למציצת דם, לכן לרוב הם יטפלו לחיות המחמד הביתיות, שאין באפשרותן לגרד בצורה מדויקת במקום העקיצה כדי לגרש את הפשפש מגופם.

לא קיימת סכנה בהעברת מחלות על ידי פשפשים אך הם ללא ספק מהווים מטרד גדול. בטח כאשר הם נמצאים במיטה שלנו או בבגדים בחדר הארונות. כתוצאה מהימצאותם של פשפשים בבית הגוף שלנו יתמלא בעקיצות צורבות שמשאירות סימן נפוח על העור. אין ספק שלגלות פשפשים בבית זה דבר מתסכל הדורש טיפול יעיל ומהיר.

מפת עמוד - תוכן עניינים

תזונה

פשפשים ניזונים מנוזלים אשר נמצאים בצמחייה או בגופם של בעלי חיים שונים. הסוג הנפוץ ביותר בישראל הוא פשפש המיטה, שצבעו חום והוא מגיע לגודל של כחצי סנטימטר. הפשפש לא חי על הגוף של בעל החיים אותו הוא עוקץ, הוא מגיע לגופנו אך ורק לצורך מזון. במשך היום הפשפשים מסתתרים ורק בשעות הלילה הם יוצאים מהחריצים כדי למצוא מקורות מזון. המזון זה הדם שהם מוצצים בעקיצה, אליו הם מגיעים בעזרת זיהוי חום גוף האדם.

התרבות

נקבת הפשפש מטילה ביצים כמה שעות לאחר מציצת הדם מגופנו (או מגוף בעלי החיים). היא מסוגלת להטיל מאות ביצים אך היא לא מטילה את כולן בבת אחת אלא במשך כמה ימים לאחר העקיצה ומציצת הדם. הזחלים שבוקעים מהביצים קטנים יותר מהפשפש הבוגר וצבעם בהיר, מה שהופך את היכולת לזהות אותם לקשה מאוד.

לאחר שהזחלים בוקעים מהביצים הם מחפשים פונדקאי שבאמצעותו יוכלו להתפתח ולגדול. העקיצה של הפשפשים יכולה להיות גם מתחת לגובה הברכיים (במיוחד באזור הגרביים), אך גם באזור הבטן ובאזורים גבוהים יותר בגוף. בשונה מעקיצת הפרעוש שברוב המקרים ככולם תהיה מתחת לגובה הברכיים.

מהם פרעושים?

פרעוש מגיע אל הבית מבעלי חיים בעלי פרווה כגון: מכרסמים (חולדות ועכברים), תרנגולות, כלבים, חתולים, וכל בעל חיים אחר שגופו מכוסה פרווה ואין ביכולתו הפיזית לגרש בכוחות עצמו את הפרעוש מעליו. לפרעושים יש שלושה שלבים עיקריים שמאפיינים את שלבי חייו – השלב כביצה, השלב כפרעוש קטן שבקע, והשלב כפרעוש בוגר. הוא ניזון מדם, אותו הוא מוצץ מכל יצור חי שנמצא בקרבתו. כך הוא גדל ומתפתח, ומטיל ביצי פרעושים נוספות שיבטיחו את המשך קיומו.

פרעושים מגיעים לבית לרוב דרך כלבים וחתולים. הם חסרי כנפיים אך יש להם יכולת מופלאה לנתר לגבהים ומרחקים. יכולת הניתור שלהם היא מהגבוהות ביותר שניתן למצוא בבעלי חיים (ביחס לגודלם כמובן). בשונה מהפשפשים, כאשר ביצי הפרעושים בוקעות הן לא חייבות פונדקאי כדי לגדול. הזחלים חיים על רצפת הבית או הקרקע בחצר והם יכולים לקבל תזונה מכל חומר אורגני שנמצא בקרבת מקום.

ביצי פרעושים בבית

ביצי פרעושים יכולות לשרוד תקופה ארוכה מאוד מבלי לבקוע כלל. ברגע שהטמפרטורה תהיה חמה מספיק, הן יבקעו והפרעוש הקטן יתחיל לקפץ במטרה לאתר מקורות דם. הפרעוש יכול לזהות מקורות חום, כך הוא מגיע אל בני האדם ובעלי החיים כדי למצוץ מהם דם. לאחר שגדל והפך לפרעוש בוגר (תהליך שיכול להיות קצר מאוד, שבועות בודדים, במידה ויש לפרעוש נגישות למקורות דם), הוא מיד מתחיל להטיל ביצים באזור שבו הוא נמצא.

קצב התרבות פרעושים

נקבת הפרעוש מסוגלת להטיל כ – 300 ביצים במהלך חייה. הביצים יכולות לבקוע כשבוע לאחר ההטלה, במידה והטמפרטורה חמה מספיק. ביצים של הפרעושים יכולות לבקוע בטווח זמן ארוך במיוחד, בין כמה ימים לחצי שנה בהתאם לתנאי הסביבה והחום שנדרש לבקיעתם. תקופה זו שבה הם גולם מאפשרת כושר הישרדות גבוה מאוד ומסיבה זו הדברת פרעושים חייבת להיעשות בצורה מקצועית על ידי מדביר מוסמך שידע לתת פתרון הדברה ראוי שלא יאפשר להם להתרבות שוב אחרי כמה חודשים.

* עקיצה של הפרעושים תהיה לרוב מתחת לגובה הברכיים.

טיפול הדברת פשפשים ופרעושים

הדברת פשפשים ופרעושים בבית צריכה להתבצע על ידי כמה שלבים:

לפני שמתחילים להדביר כדאי לשאוב את המקומות הנגועים ולהרתיח בטמפרטורה גבוהה את הסדינים והשמיכות. צריך לשטוף את בעלי החיים ולנקות אותם מהפשפשים או פרעושים מאחר ולרוב הם אלו שמשמשים כמקור שופע ממנו המזיקים הקטנים מגיעים למרחבי הבית וכך גם אל גופנו.

קיימות כיום קפסולות שנכנסות למחזור הדם של הכלב או החתול, כך הפשפשים והפרעושים מורעלים ומתים ברגע שהם עוקצים את בעל החיים וניזונים מדמו. לאחר שביצענו את כל עבודות ההכנה הללו אפשר לפנות לחברת הדברה מומלצת והם ישלימו את העבודה ויטהרו את הבית באופן מלא.

ריסוס נגד פשפשים ופרעושים בבית

הדברת פשפשים ופרעושים בבית מחייבת טיפול הדברה בכל מקומות המסתור שבהם הפשפשים והפרעושים ביקרו ואולי הטילו שם ביצים. רק כך נוכל להביא לחיסולם הגמור ומניעת הופעתם המחודשת בבית שוב פעם בעתיד הקרוב. הדברה נגד פשפשים בבית תתבצע לרוב באמצעות ריסוס אך ישנה אפשרות להשתמש גם בסוגים שונים של אבקות נגד פשפשים ופרעושים, אותן צריך לפזר במרחבים אסטרטגיים בבית, וכך להביא לתוצאה של הדברה יעילה.

ביצי הפשפשים והפרעושים דורשות חום על מנת שיוכלו לבקוע. מיד עם בקיעתן הזחלים יתחילו בחיפוש אחרי מקורות מזון. זו הסיבה שהפשפשים והפרעושים מתמקמים בתוך חריצים, סדקים, מזרנים ורהיטים, או בתוך הפרווה של בעלי החיים, שם מתקיימים תנאים אלו שמאפשרים לביצים לבקוע וכך יוכלו להתרבות.

לחברת גור הדברות יש 30 שנות ניסיון (החל משנת 1993) של עבודת שטח

הדברה ירוקה מקצועית ויעילה, לאחר בדיקה יסודית של המתחם הנגוע

לחברת גור הדברות יש 30 שנות ניסיון

של עבודת שטח (החל משנת 1993)

הדברה ירוקה מקצועית ויעילה

לאחר בדיקה יסודית של המתחם הנגוע

שאלות נפוצות

הפשפש אינו מקפץ, הוא מחפש יונק בעל פרווה גדולה וכך בצמוד לשורש השערות הוא זז במהירות ממקום למקום, הוא יכול להתמקם בשמיכות ובגדים וכמובן על בעלי החיים. הפרעוש הוא זה שמקפץ והוא גם מסוכן יותר מהפשפש. לרוב אנו לא יודעים להבדיל בין השניים ולמרות שאנו מחפשים הדברת פרעושים בבית, במקרים רבים מדובר בכלל בפשפשים.

בכל מקרה שניהם מהווים מטרד גדול וגורמים לעקיצות לא נעימות, ולשניהם דרושה חברת הדברה מקצועית ובעלת ניסיון, שיודעת לספק ריסוס נגד פרעושים או פשפשים בבית בצורה יעילה שתביא למיגור המזיקים באופן מלא.

יש לפשפשים ולפרעושים יכולת הישרדות גבוהה מאוד מאחר והם יכולים למצוא מסתור כמעט בכל פינה בבית, לרבות מקומות שבהם אנו נמצאים באופן קבוע (במיטה לדוגמה).

כדי לבצע הדברת פשפשים ופרעושים בבית בצורה יעילה, מדבירים צריכים להשתמש במינון נמוך של רעלן נגד הפשפשים והפרעושים. טיפול הדברה מסוג זה יכול להיות ארוך, אך כאשר מדובר בחברת הדברה מומלצת ומקצועית עם ניסיון והבנה מעמיקה של דפוסי ההתנהגות של הפשפשים והפרעושים, היא תדע לאבחן את האזורים הנגועים ואת מקומות המסתור בקלות, וכך תוכל לשים ריכוזים גבוהים יותר של ריסוס נגד פרעושים או פשפשים במקורות שמהם המזיקים מגיעים.

ובכל יתר המקומות, שקרובים יותר לאדם ולבעלי החיים, להשתמש במינון נמוך רק על מנת להפוך את הסביבה למקום לא נוח עבורם, זאת כדי שיצאו ממקום המסתור ויגיעו אל אותם המקומות שבהם המדביר שם ריכוז גבוהה של רעל, שם הם ימצאו את מותם.

אם תבינו את ההיגיון שעומד מאחורי פעולת ההדברה, תוכלו להבין כיצד צריך לנהוג כדי לקבל תוצאה מקסימלית. חומרי ההדברה מנסים להשיג 2 פעולות: הראשונה זה לחסל את החרקים הקיימים במקום, והשניה זה להפוך את המתחם ללא ידידותי עבור חרקים וכדי להשיג פעולה זו אנו רוצים לחסום את כל דרכי הגישה ונתיבי המעבר המשמשים את החרקים בבית. חלק מאותם דרכי גישה נמצאים גם על הרצפה.

לדוגמה: השטח מאחורי הסלון, או שטח מוסתר מתחת לספריה או ריהוט כלשהו, ובשעות הלילה גם רצפת המטבח משמשת למעבר בטוח עבור חרקים, לכן מומלץ לא למהר עם שטיפה יסודית של הבית אחרי הדברה. אפשר לנקות ואפשר גם לשטוף, רק לא לעשות ניקיון יסודי ובפרט לא בכל אותם מקומות שנראים בעלי פוטנציאל לשימוש מזיקים.

חברת גור הדברות מתמחה בהתאמת טיפול הדברה ירוקה לפי סוג המזיק, דרכי הפעולה שלו ואורחות חייו. יש לנו ניסיון של 30 שנים בעבודת שטח אינטנסיבית עם כל סוגי המזיקים ואין לנו ספק שנוכל לספק לכם שירות מקצועי ברמה הכי גבוהה שיש בענף ההדברה בישראל.

צוות המדבירים שלנו משתמש בחומרי הדברה בטוחים ויעילים, כאשר תרכובת ההדברה ואופן ההטמעה במתחם הנגוע מותאמים בהתאמה מלאה עבור כל מקרה ומאפייניו הייחודיים.

להתייעצות וקבלת מחיר הדברה - שלחו פניה

או חייגו אלינו: 054-396-4646

מחיר הדברת פשפשים ופרעושים

ריסוס פרעושים ופשפשים בבית

  • הדברת פשפשים ופרעושים לדירת 2 חדרים: 350-400 ש”ח
  • הדברת פשפשים ופרעושים לדירת 3 חדרים: 380-420 ש”ח
  • הדברת פשפשים ופרעושים לדירת 4 חדרים: 380-440  ש”ח
  • הדברת פשפשים ופרעושים לדירת 5 חדרים: 450-500 ש”ח
  • מחיר הדברת פשפש המיטה: 800 ש”ח לחדר 

שימו לב – בבית קרקע ישנה תוספת מחיר לחצר בהתאם לגודל.

תכשירים לטיפול בבעלי חיים

  • מחיר אמפולות נגד פרעושים – 150 ש”ח
  • מחיר קולר נגד פרעושים ופשפשים – 90 ש”ח
  • מחיר תרסיס לטיפול נגד פשפשים ופרעושים – 120 ש”ח

שימו לב – אין תכשירים טבעיים או חומרי הדברה ירוקה נגד פשפשים ופרעושים על בעלי חיים!

גור הדברות

צור קשר..

מחפשים מדביר מומלץ לריסוס נגד פרעושים או פשפשים בבית?

“גור הדברות” פועלת באישור המשרד לאיכות הסביבה, רישיון הדברה מספר 2031.
חשוב לציין בגור הדברות תקבלו אחריות מקצועית מלאה. במקרה הצורך, במידה והבעיה לא נפתרה במלואה, נבוא שוב פעם לעשות הדברה בחינם!

נשמח להעניק לכם שירות מקצועי ואדיב – גור מדבירים באהבה.

חייג עכשיו..
× שלחו וואטסאפ
דילוג לתוכן