fbpx

מייל: dekeldekel24@hotmail.com

טלפון: 054-3964646

שיטות הדברה ירוקה לבית

שיטות להדברה ירוקה

ישנן שיטות שונות ומגוונות להדברה ירוקה, כזו שבטוחה לסביבה ולא כוללת שימוש מחומרים מסוכנים! אז מה צריכים לדעת לפני הזמנת מדביר הביתה? הדברה ירוקה לרוב מכוונת לשימוש בחומרי הדברה סינתטיים, אלו חומרים שהעלות שלהם נחשבת לנמוכה יחסית, ובעקבות ההתפתחויות בתחום בשנים האחרונות הם גם יעילים מאוד להדברת מזיקים מכל הסוגים.

מה כדאי לדעת?

אנשים פרטיים לא ממש מבינים בתחום ההדברה, אין לנו את ההבנה המקצועית או הניסיון בשימוש בחומרי הדברה, ולכן קשה לנו להחליט באיזה חומרי הדברה כדאי להשתמש ומה מהם עלול להוות סיכון לבריאות שלנו ושל חיות המחמד בבית.

האם אפשר ללכת על בטוח וגם עם חוסר ההבנה בתחום לא לקחת סיכונים מיותרים? התשובה היא כן. בוחרים ב – הדברה ירוקה

 

הדברת חרקים באוכל – עושות חשבון (ערוץ 10)

 

אחוז רעלנים נמוך מאוד

הדברה ירוקה מטבעה מתבססת על חומרי הדברה טבעיים בעלי אחוז רעלנים נמוך מאוד, לכן הסיכוי לפגיעה תברואתית קטן מאוד וכמעט אפסי. אבל אם מדובר בהדברה טבעית למה עדיין יש סיכוי קטן שכן יכול להיגרם נזק תברואתי? הסיבה לכך היא שכיום מה שמוגדר כהדברה ירוקה הוא שילוב של חומרים סינתטיים יחד עם חומרים רעילים בעלי ריכוז נמוך.

בשונה מחומרי ההדברה בהם היו משתמשים בעבר, שהיו רעילים מאוד, כיום השימוש בתערובת של חומרים מסוכנים יחד עם חומרי הדברה ירוקה סינתטיים, מורידים את רמת הריכוז של הרעלנים ולכן זה מסוכן הרבה פחות, אך עדיין ישנו סיכון, במיוחד לבעלי חיים קטנים ולתינוקות קטנים.

 

האם זה יעיל נגד מזיקים?

כן, חומרי הדברה ירוקה יעילים להדברת מזיקים, והיעילות באה לידי ביטוי בעיקר בשמירה על הסביבה כאשר משתמשים בחומרים ירוקים מסוג זה. חומרי הדברה ירוקה גם מתפרקים יותר מהר מחומרים כימיים, כך שהימצאותם של הרעלים בקרבת מקום לא נמשכת לזמן רב ובכך חרקים קטנטנים שנדרשים לנו לקיום בטבע ולאיזון המערכת האקולוגית יכולים להמשיך ולהתקיים גם כאשר ההדברה הירוקה מונעת ממזיקים אחרים, גדולים ובלתי רצויים, לא להתקיים, לכן הדברה ירוקה לבית זה פתרון יעיל להדברת מזיקים באופן בטוח בבית.

 

שיטות הדברה ירוקה לבית

 

שיטות נוספות להדברה ירוקה

ישנן כמה שיטות נוספות להדברה ירוקה, באמצעות מלכודות או פעולות מניעה שלא מאפשרות כניסת מזיקים למתחם. לדוגמה : במקרים רבים של הדברת נמלים בבית ניתן לסתום סדקים וחורים שמשמשים את הנמלים למעבר וכך למנוע את הימצאותם באזור באופן ירוק לגמרי. כמו כן, פתחי ביוב או חדרי זבל הם מקור שופע להזמנת מזיקים, בעיקר מכרסמים, ועל ידי טיפול נקודתי של מלכודות ואביזרים שונים ניתן למנוע את הגעתם של המזיקים לבית בקלות רבה.

חברת הדברה מקצועית אמורה להציע לכם גם טיפולי הדברה מונעת לכל אותם אזורים בעלי סביבה נוחה לקינון והתפשטות של מזיקים. מעבר לשימוש במלכודות, בג'ל הדברה טבעי או באבקות שונות לטיפול נגד חרקים, לפניכם כמה שיטות הדברה נוספות שנחשבות ירוקות ולא נעשה בהם שימוש ברעל:

 

הדברה אלקטרונית

הדברה אלקטרונית נעשית ללא כל שימוש בחומרי הדברה. הרעיון מבוסס על שימוש במכשירים אלקטרוניים שכל אחד מהם מיועד להרחקת מזיקים ספציפיים. ישנם מכשירי הדברה אלקטרונית שפועלים על ידי השמעת גלי קול בתדרים נמוכים, דבר שלא מהווה מטרד עבור בני אדם מאחר ואוזן אנושית לא מסוגלת לשמוע תדרים אלו.

ישנם מכשירים שהקול שהם משמיעים נועד להפחיד את המזיק וכך לגרום לו להתרחק מהמקום, וישנם כאלו שפשוט לא נעימים למזיק ולכן גורמים לו להתרחק. ישנם מכשירי הדברה אלקטרונית נגד חרקים שפועלים על ידי אור שגורם לחרקים להתקרב ואז המכשיר מחשמל אותם, וישנם מכשירים שפועלים ע"י שאיבה של המזיקים לתוכם.

 

 

הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית נעשית על ידי השפעה פנימית שגורמת שימוש של הטבע כנגד עצמו. מזיק או חרק שנמצא באזור שאין בו כל אויב טבעי שמפריע לו להתרבות, יהפוך את המקום לבית קינון מושלם ובטוח. ישנם חרקים שמהווים טרף קל עבור חרקים אחרים, כאשר החרקים הטורפים לאו דווקא יפריעו לכם ויהוו מטרד באזור המחיה הפרטי שלכם.

לדוגמה : חתול שמסתובב בחוץ באופן חופשי, ישמש כאמצעי יעיל להדברה ביולוגית נגד עכברים ומקקים. כמו כן, כל סוגי הלטאות אוכלות חרקים קטנים, אך הלטאה עצמה לא מפריעה לבני אדם או לחיות מחמד. לכן גינה או חצר של בית פרטי, שסובלת מריבוי חרקים קטנים ועוקצים, תוכל להרחיק את החרקים בקלות על ידי כמה לטאות.

 

 

הדברה אקולוגית

הדברה אקולוגית נעשית על ידי איזון עצמאי של הסביבה, באופן טבעי טבעי לגמרי. על מנת שחרקים או מזיקים מסוגים שונים יוכלו לקנן ולהתרבות בכל אזור גאוגרפי או מתחם בעל מאפיינים שונים, הם חייבים את הסביבה המתאימה מבחינה אקולוגית, זו שמאפשרת להם תנאי מחייה אידאליים על מנת שיוכלו למצוא מזון ומסתור מפני סכנות.

ישנם צמחים שבאופן טבעי דוחים חרקים מסוגים מסוימים, ברגע שחרק מגיע לסביבה בעלת תנאים אקולוגים שאינם נוחים עבורו, הוא ימשיך ולא יקנן במקום. גם תנאים של מזגם אוויר חם או קר יכולים להשפיע מאוד על יצירת סביבה אקולוגית שתתאים או תמנע היווצרות וקינון של מזיקים באזור.

 

 

הדברה אורגנית

הדברה אורגנית נעשית על ידי שימוש בחומרים אורגניים טבעיים, אך שימו לב – זה לא תמיד אומר שהם לא רעילים או מסוכנים לבני אדם וחיות מחמד ביתיות. כאשר אנשים מחפשים הדברה אורגנית הם לרוב נוטים לחשוב שמדובר בחומרי הדברה ירוקה בטוחים, אך כדאי לוודא שהחומרים האורגניים אכן לא מסוכנים.

ישנן שיטות הדברה אורגנית שונות על ידי מוצרים ביתיים שונים, לדוגמה: אבקת טלק או גיר יביאו להרחקת מזיקים, כמו כן אבקת פלפל יעילה מאוד נגד עכבישים או נמלים בבית. שמן אקליפטוס יעזור להרחיק זבובים ודבורים, ותערובת של טבק תעזור לכם נגד זחלים וכנימות מסוגים שונים.

 

 

שווה בדיקה עם מנחם הורוביץ – איך עושים הדברה

 

הדברה ירוקה בבית

ילדים ובעלי חיים נוטים לבוא במגע עם משטחים שאדם בוגר לא ממש בא איתם במגע, בין אלו נמצאים השטיחים בבית, המדשאות בגינה, פינות קטנות בשטח הבית וכדומה.. כאשר משתמשים בהדברה ירוקה לבית מקטינים את הסיכון שמי מאלו יפגע כתוצאה מהדברה לבית.

אפשר להשתמש גם במלכודות להדברת המזיקים, אלו ירוקים במאה אחוז מאחר ואין בהם שימוש בחומרי הדברה, אך השימוש בהם תקף בעיקר למזיקים מאוד מסוימים כגון – עכברים, חולדות, זבובים, דבורים, צרעות, וכדומה.. ישנם גם מכשירים אלקטרוניים שבאמצעות שימוש בתדר קולי מסוים גורמים למזיקים לברוח מהמקום, אך אמצעי זה לא תקף לגבי כל סוגי המזיקים.

 

טיפול מונע

שמירה על בית נקי בהחלט יעזור למנוע את שובם של המזיקים, אך כאשר מדובר בבית דינמי עם ילדים קטנים, קשה מאוד לוודא שפירורי הלחם לא מוצאים את דרכם אל הרצפה ופינות הבית. הגברת המודעות ואריזת מזון בכלים אטומים בהחלט תתרום את חלקה ותעזור כמניעה להגעת המזיקים אל הבית. איטום פתחי מעבר, שבהם המזיקים משתמשים כמקומות מסתור, יעזור גם הוא למניעת הגעתם והתרבותם של המזיקים בבית.

החרקים השונים חייבים תנאים מסוימים כדי שיוכלו להתקיים, בין אלו גם הטמפרטורה של המתחם ולכן הם בוחרים בבית שלנו כמקום בו יוכלו להתרבות ולקנן. ברגע שנמנע מהם את האפשרות להסתתר בסדקים שבקירות ובכל מיני פתחים, הם יחפשו מקום אחר.

 

תיקון נזקי הבית

תיקון נזקי הבית גם הוא יביא למניעה של מזיקים בבית. נזקי רטיבות גורמים לעובש בקירות ועובש זה גורר עמו חיידקים מיקרוסקופים שמהווים מקור מזון לחרקים גדולים יותר. ברגע שלא יהיה עובש בקירות כתוצאה מרטיבות – החרקים הגדולים, שאותם אנו רוצים להדביר, לא ימצאו סיבה להשתלט לנו על הבית.

טיפול בצמחייה שבגינה ובבית באמצעות חומרי הדברה ירוקה גם הוא ימנע את הופעתם של המזיקים בבית. גם בצמחים יש חיידקים וחרקים מקרוסקופיים שמהווים מקור מזון למזיקים הגדולים. כמו כן, כדאי למנוע את היווצרותן של שלוליות מים בכלים שונים בגינה, גם בתוך המים שנאגרים מקננים חרקים קטנים שמהווים מקור מזון לאלו הגדולים יותר.

 

גור הדברות

“גור הדברות” פועלת באישור המשרד לאיכות הסביבה, רישיון הדברה מספר 2031.
חשוב לציין בגור הדברות תקבלו אחריות מקצועית מלאה. במקרה הצורך, במידה והבעיה לא נפתרה במלואה, נבוא שוב פעם לעשות הדברה בחינם !

נשמח להעניק לכם שירות מקצועי ואדיב – גור מדבירים באהבה.

 

הדברת יתושים בבית ובגינה

 

 

זיהוי חרקים ומזיקים בבית

תמונת מדבקה הדברת נמלים עם טלפון

להלן פירוט סוגי חרקים הנפוצים בבית, מזיקים שדרוש להם טיפול הדברה מקצועי:

נמלים ג'וקים תיקן גרמני

נמלת האש ↔ פשפשים  פשפש המיטה

פרעושים  דבורים וצרעות טרמיטים

עכברים חולדות  חפרפרת

עש  יתושים ↔ כיני יונים  ↔ קרציות

דג הכסף חשופיות חדקונית האורז

תולעים עקרבים ↔ עכבישים

צרצרים ↔ חיפושיות דבורת הדבש

אורזית משוננת ↔ זבובים נדלים

↔  ©  ↔  זיהוי חרקים  ↔  ©  ↔

 

<  ⊗  ⊗  ⊗ ⊗  ⊗  >

 

מפת עמוד - תוכן עניינים
צרו איתנו קשר

פוסטים אחרונים

זיהוי פשפש המיטה על המזרון

פשפש המיטה זיהוי

פשפש המיטה זיהוי מקדים פשפש המיטה זיהוי מקדים לפני הדברה – איך מזהים את פשפש המיטה? כדי לזהות נגיעות של פשפשי מיטה

קרא עוד »
הדברת חולדות במטבח של מסעדה

הרחקת חולדות מהבית

המלצות להדברת חולדות הדברת חולדות או הדברת עכברים בבית פרטי, שונה לגמרי ממקרים של הדברת עכברים וחולדות בבניין מגורים. חולדות בבית פרטי

קרא עוד »
לכידת חולדות בתל אביב בתוך מעלית

חולדת החוף

לחולדת החוף יש כמה שמות שונים, שכולם ניתנו לה כחלק מתיאור הפעילות שלה. השם הראשון של חולדת החוף הוא – חולדה נודדת,

קרא עוד »
מחיר הדברת מכרסמים חולדות ועכברים

עכבר השדה

כשמו כן הוא, עכבר שגדל בשדה ושם הוא מנהל את חייו. עכבר השדה דומה מאוד לעכבר המצוי, רק שבשונה מהעכבר המצוי שפועל

קרא עוד »
הדברת עכברים בבית תמונה

עכבר מצוי

לא לחינם סוג עכברים זה נקרא – "עכבר מצוי". אם נתקלתם בעכבר בבית, סביר להניח שמדובר בעכבר המצוי. אמנם יש לא מעט

קרא עוד »
חולדה מטפסת על חלון דירה

נשיכת חולדה

תושבים רבים במרכז הארץ נתקלים לא פעם בחולדות שמתרוצצות ברחובות העיר. הסיבה העיקרית להופעתן של החולדות היא עבודות התשתית של הרכבת הקלה,

קרא עוד »
Facebook
Twitter
Pinterest
Tumblr
Telegram
WhatsApp
Email

פוסטים אחרונים

הדברה נגד גוקים מכל הסוגים

ג'וקים בראשון לציון

הדברת ג'וקים בראשון לציון ערים כמו ראשון לציון, שמלאות בבתי תושבים וגם בעסקים רבים ואזורי מסחר ותעשייה, מחייבת שימוש בחומרי הדברה ירוקה,

קרא עוד »
לוכד עכברים וחולדות במרכז

מכרסמים ביתיים

מכרסמים ביתיים ישנם סוגי מכרסמים שהסתגלו לאורח החיים הבייתי והתרגלו למצוא כל מה שנדרש להם בסביבה שקרובה לאזורי הבתים ושכונות המגורים. את

קרא עוד »
לכידת חולדה בבית בתל אביב

לכידת עכברים

לוכד עכברים מומלץ בשונה מחולדות העכבר הוא חיה מאוד פחדנית, דבר שגורם לה לפעול פעמים רבות מתוך לחץ וחרדה, לכן שימוש של

קרא עוד »
חייג עכשיו..
× שלחו וואטסאפ
דילוג לתוכן